Cookie-k

Új dimenziók a tanításban - Erasmus+

Kategória: Erasmus+
Erasmus+

 

A mobilitási projektben való részvétel elsősorban azzal a szándékkal indult, hogy friss lendületet adjon az iskolában zajló megújhodási folyamatoknak és kaput nyisson egy nemzetközi, európai méretű együttműködésre hasonló gondolkodású és érdeklődésű külföldi kollégákkal, illetve rajtuk keresztül más európai intézményekkel. Az Erasmus+KA1 mobilitás lehetővé teszi, hogy a megszokott, hazai körülményekből kilépve ne csak az egyéni kompetenciák fejlődjenek, hanem hosszabb távon egy nemzetközi stratégiai partnerség is kiépülhessen. A projekt során az iskola négy tanára módszertani továbbképzéseken vesz részt. A résztvevő kollégák nyitott szemléletűek, hisznek az egész életen át tartó tanulásban és készek tudásukat megosztani kollégáikkal.

A pályázat címe, „Új dimenziók a tanításban” jelent egyfelől általános tájékozódást más országok gyakorlatáról és a szociális és interkulturális készségek fejlődését egyéni és közösségi szinten. Másfelől jelenti a konkrét szakmai fejlődést, új szakmai kompetenciák elsajátítását és kibővítését.

Az iskola rövidtávú célkitűzése az egyéni módszertani képzés és fejlesztés, melyek összhangban állnak a középtávú intézményi célokkal és szükségletekkel. Ezek közé tartozik a projektalapú oktatás általánosabbá válása, az IKT-eszközök széleskörű használata, a differenciálást segítő módszerek elterjedése és a kompetencia alapú oktatás és nevelés gyakorlata. Rövid, közép és hosszú távon egyaránt fontos a XXI. század kihívásaival való szembenézés, a mai generáció informatikai tudásának okos felhasználása és a diákok minél korszerűbb eszközökkel és módszerekkel való motiválása a tanulásra. 

A megvalósítás főbb lépései: az előkészítés gondos munkálatai, a tanfolyamokon való aktív részvétel, a személyes beszélgetéseken keresztüli kapcsolatok kiépítése, szakmai egyeztetés és tájékozódás a résztvevő intézmények képviselőivel. A mobilitásokról visszatérve a legfontosabb a tapasztalatok, és „jó gyakorlatok” megosztása a szűkebb s tágabb környezetben. 

Mindezek hatásaként előreláthatóan növekszik az iskola „jó híre”, diákjaink jobb eredményeket érnek el a kompetenciaméréseken, elsősorban a matematika és a nyelvek területén. Az új ismeretek beépülnek a tanári kar mindennapos gyakorlatába, és nem utolsósorban a kollégák kedvet kapnak egy újabb Erasmus+ pályázaton való részvételre. Tanáraik révén a diákok is gazdagodnak; mind szélesebb körű európai tájékozottsággal bírnak és nyitottak lesznek egy későbbi partnerintézményi együttműködésre, melynek már aktív részesei lehetnek.